Proje kapsamında Bursa Osmangazi Uluslararası Murat Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesi, Tayland Prince of Songkla Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Fen Bilimleri Lisesinden 70 kişilik öğrenci ve öğretmen grubunu ağırladı.
Öğrenciler ziyarette; Tayland dâhil 57 farklı ülkeden Uluslararası Murat Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesinde öğrenim gören öğrencilerle beraber Fizik, Kimya, Biyoloji, Arapça, İngilizce, Görsel Sanatlar ve Kodlama atölyelerinde yapılan çalışmalar hakkında bilgi alarak deney ve atölye çalışmalarına katıldı.
Tayland Prince of Songkla Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Fen Bilimleri Lisesi Müdürü Yusuf Talek, Türkiye’deki din eğitiminin imam hatip lisesi modelinde başarılı bir şekilde yürütüldüğünü, benzer bir modeli kendi okullarında da uygulayarak daha da geliştirmek istediklerini ifade etti.
"Sınırları Aşan Uluslararası Kardeş Okul Projesi Protokolü" imza töreninde konuşan MEB Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz da, Türkiye’deki İmam Hatip Liselerinin kuruluş amaçları ve programlarından bahsederek İslam’ın ilk dönemlerinden itibaren Müslümanların bilimsel gelişmelerin öncülüğünü yaptığını, temel İslami bilimleri ve diğer bilim dallarının imam hatip okullarında birlikte okutulduğunu ifade etti.
Okullar arasındaki kardeşlik uygulaması; 2023 Eğitim Vizyonu’nda ifade edilen “Türk eğitim sistemi içinde telif bir model olarak imam hatip okullarının önemini ön plana çıkarırken, imam hatip okullarının millî bir model olarak başka ülkelere örnek olma potansiyelinin artması” hedefine katkı yapması açısından önem taşıyor.